Концепція впровадження медіаосвіти в Україні (нова редакція)
[ MediaSapiens ] Головною метою Концепції є сприяння розбудові в Україні ефективної системи медіаосвіти, що має стати фундаментом гуманітарної безпеки держави, розвитку і консолідації громадянського суспільства, протидії зовнішній інформаційній агресії, всебічно підготувати дітей і молодь до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою медіа, формувати у громадян медіаінформаційну грамотність і медіакультуру відповідно до їхніх вікових, індивідуальних та інших особливостей.
Концепція спрямована на підготовку і проведення широкомасштабного поетапного експериментального і подальшого інтенсивного масового впровадження медіаосвіти в педагогічну практику на всіх рівнях; пріоритетне започаткування шкільної та позашкільної медіаосвіти, яка стане головною інтеграційною ланкою формування цілісної системи медіаосвіти; забезпечення медіаосвіти у вищій школі, насамперед при підготовці фахівців педагогічного профілю; врахування завдань медіаосвіти в ході здійснення освітніх реформ та планування відповідних бюджетних асигнувань; ініціювання широкої громадської підтримки медіаосвітнього руху, включаючи міжнародну співпрацю в цій сфері. Обов’язки провідного координатора впровадження медіаосвіти в країні покладаються на Національну академію педагогічних наук України.
Концепція містить основні терміни, мету, завдання й пріоритети розвитку медіаосвіти в Україні, основні принципи і форми медіаосвіти, напрями, етапи та умови реалізації Концепції.
Підручник Медіаосвіта та медіаграмотність
(В.Ф. Іванов, О.В. Волошенюк)
Підручник “Медіаосвіта та медіаграмотність” розроблено для забезпечення відповідного курсу у вищих навчальних педагогічних закладах України. Автори підручника, провідні українські та зарубіжні науковці, об’єднали найактуальніші світові розробки в галузі підготовки студентів до викладання предметів з медіаосвіти, медіаграмотності, медіакультури.
Призначений для студентів педагогічних спеціальностей.
Призначений для студентів педагогічних спеціальностей.
Основи медіаграмотності. Навчально-методичний посібник для вчителя 8 (9) клас. Плани-конспекти уроків
Академія української преси за підтримки програми У-Медіа нещодавно випустила друком ще одне видання присвячене темі медіаосвіти. Це перший посібник для вчителів, які викладають медіаграмотність в середній школі. Він містить плани-конспекти занять відповідно до тем програми “Основи медіаграмотності для 8 (9) класів”, кожна з яких охоплює серію уроків. Окрім того пропонована версія включає в себе лінки на додатки до уроків, що зроблять заняття цікавими та продуктивними.
Формування медіаграмотності педагогів:
Навчально-методичний посібник
Посібник містить матеріали для педагогічних працівників позашкільних, дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів, слухачів закладів післядипломної освіти, які цікавляться проблемами впровадження медіаосвіти.
StopFake: будьте медіаграмотними!
Щодобово на пересічного читача, глядача і користувача мережі виливається цілий інформаційний океан. Як не потонути в ньому? Кілька порад від медіафахівців.
Google створив пошукову систему для дітей
Щоб допомогти батькам вберегти дітей від непотрібної та небезпечної інформації у всесвітній мережі, компанія Google створила спеціальну пошукову систему для дітей – Kiddle.
Як навчити дітей онлайн-безпеки: дев’ять інтерактивних ресурсів
Проект “Про інтернет” — підвищення цифрової грамотності дітей
Медіаосвіта: інноваційні підходи
Archive for the ‘Безпечна Web-країна’ Category
Про Інтернет
Проект “Про Інтернет” спрямований на підвищення цифрової компетентності школярів і розповідає в цікавій ігровій формі про пристрої мережевого простору, про те, як отримати доступ до знань, знаходити потрібну інформацію, критично оцінювати контент, створювати власні Інтернет-проекти, спілкуватися — і робити все це, дотримуючись простих правил безпеки. Для вчителів це — методичний посібник і практикум для проведення занять.
Інтегрування у зміст шкільного курсу мови елементів медійної освіти в контексті формування мовної особистості
Концепція впровадження медіа-освіти в Україні
Н.І.Череповська. Про експериментальну модель програми спеціального медіа-освітнього курсу для старшокласників «Медіа-культура»
С.Шумаєва. Медіа-компетентність як складова загальної мас-медійної просвіти учнів
О.Глазова. Робота над портретним нарисом у 7 класі (нове в програмі)
О.П.Глазова. Робота над відгуком про твір мистецтва із застосуванням елементів медійної освіти (на прикладі кінофільму «Незламна»)
О.Глазова. Інтерв’ю: жанр журналістики та вид навчальної роботи (нове в програмі)
О.Глазова. Робота над статтею на морально-етичну тему в публіцистичному стилі мовлення в 10 класі
О.П.Глазова. Основні задачі медійної освіти: презентація
Н.І.Череповська. Про експериментальну модель програми спеціального медіа-освітнього курсу для старшокласників «Медіа-культура»
С.Шумаєва. Медіа-компетентність як складова загальної мас-медійної просвіти учнів
О.Глазова. Робота над портретним нарисом у 7 класі (нове в програмі)
О.П.Глазова. Робота над відгуком про твір мистецтва із застосуванням елементів медійної освіти (на прикладі кінофільму «Незламна»)
О.Глазова. Інтерв’ю: жанр журналістики та вид навчальної роботи (нове в програмі)
О.Глазова. Робота над статтею на морально-етичну тему в публіцистичному стилі мовлення в 10 класі
О.П.Глазова. Основні задачі медійної освіти: презентація
Олександра Глазова. Аналіз медіа-вірусів як предмет дискутування (актуальна тема для дискусії в 11 класі)
Ключові питання для аналізу медіамеседжів (візуалізація)
” Ціль медіаграмотності – не запам’ятати факти про медіа чи навчитись робити відео або презентацію у Power Point. Швидше, ціль у тому, аби досліджувати питання, які виникають під час критичного сприйняття медіамеседжу – друкованого чи електронного. Це включає навички мислення вищого порядку: вчитись визначати ключові ідеї, встановлювати зв’язки між різними ідеями, ставити доречні питання, помічати протиріччя, рефлексувати”, – пишуть Елізабет Томан та Тесса Джолс з Центру медіаграмотності у США.
П’ять ключових принципів медіаграмотності (візуалізація)
Світ медіа постійно змінюється, однак критичне сприйняття медіамеседжів, як і раніше, є необхідною навичкою сучасної людини. Ці п’ять принципів, які були сформульовані ще 1987 року, сьогодні лишаються актуальними.
Принципи медіаграмотності вперше були сформульовані Асоціацією вчителів м. Онтаріо у 1987 році, й включені Міністерством освіти Канади у Media Literacy Resource Guide (1989). З того часу ці принципи лишаються фундаментальними для системи медіаосвіти.
Комментариев нет:
Отправить комментарий